Advertisement

Facebook

LFS - Teknik İlerleme Raporu ( Mart 2025 )

Scawen(Geliştirici) : Merhaba Yarışçılar,

 LFS'yi piyasaya sürmeye hazır hale getirmek için çok çalıştık. Birçoğunuzun yakın tarihli bir rapordan bildiği gibi , mevcut genel lastik fiziğini yeni geliştirme sürümüne dahil ettim. Buna Retro model diyoruz. Aynı lastik fiziği ancak artık 1000 Hz'de ve kuvvet geri bildirimini hafifçe iyileştiren kendi kendini hizalayan bir tork bileşeni var. Fikir, henüz tamamlanmamış olan yeni lastik modelini beklemek için piyasaya sürülmeyi daha fazla geciktirmeden yeni grafikleri çıkarmak. Ayrıca Eric'in Kyoto'yu, Westhill'i anımsatan ancak daha fazla yol ve kendi karakteriyle nasıl büyük ölçüde genişlettiğini anlattık. South City de tamamen açıldı. Eric, South City ve Kyoto üzerinde çalışmaya devam etti. 

 Benim tarafımda, Şubat ayının başından beri, esas olarak grafik güncellemesinden kaynaklanan gevşek uçları tamamlamak için teknik çalışmalar yapıldı. Yaklaşık kronolojik bir sırayla, Şubat ayının başında ele alınan alanlar şunlardır: 

 Kuvvet geri bildirimi (ani yükselmeleri önlemek için uygun filtreleme) 
ABS (1000 Hz fizik güncellemeleri için güncellendi) 
Hareket eden alt nesnelerle ilgili iş parçacığıyla ilgili çökme 
Çeşitli yüzeylerde sürtünme için yeni sistem kullanacak şekilde güncellenen Retro model 
Yapay zeka - Retro modeli yeniden kurduktan sonra bazı hatalar mevcuttu 

 Sonra ekran görüntüleri ile gösterilebilen ilginç bulduğum bir şey. Artık fiziksel tabanlı işleme ve yüksek dinamik aralık kullandığımız için pozlama (son görüntünün parlaklığı) gerçek hayatta olduğu gibi bir sorun haline geldi. Aydınlık alanlar ile karanlık alanlar arasındaki fark oldukça uç noktalarda olabilir. Örneğin güneşli bir günde dışarıya uygun bir pozlama seviyesi kullanırsak, yapay ışıklar açıkken bile bir tünelin veya çok katlı bir otoparkın içi son derece karanlık görünür. Bu durumlarda pozlama artırılmalıdır ve bunu parlaklık açısından çıktı görüntüsünü analiz ederek ve pozlamayı sürekli güncelleyerek yapıyoruz. 

 Şimdiye kadar her şey yolunda, ancak doğru yapmak zor bir şey. Tipik bir araç içi görünümde karanlık araç içi, parlak gökyüzü ve gerçekten görmek istediğiniz manzara bulunur. Tüm sahnenin ortalamasını alıp pozlamayı buna göre ayarlamak yeterli değildir. Bazı alanlar ilgi çekicidir ve doğru şekilde pozlandırılmaları gerekir. 

 Tüm görüntüyü ele aldığımızda yanlış sonuç üreten iki örnek.
 1) Açık tekerlekli bir yarış arabasında, gökyüzünün o kadar çoğunu görebilirsiniz ki pozlama azalır ve görüntü çok karanlık olur. 
2 ) Gökyüzünün kısıtlı görüş alanına ve karanlık bir iç mekana sahip bir arabada, görüntünün çoğu karanlıktır ve bu nedenle pozlama çok yüksek olur.




Alfa kanalını kullanarak manzarayı tanımlamak için bir numara kullandım. Gökyüzünü (her kare) ve kendi arabanızın içini sürüş görünümünde işlerken, piksellerin alfa kanalının sıfıra ayarlandığından emin oldum (şeffaflık gibi). Manzara çizilirken alfa kanalı şeffaf olmayacak şekilde ayarlanmıştı. Bu nedenle, pozlama hesaplaması için histogramı oluşturmak üzere okunan görüntü buna benzer görünüyor. Macenta, alfa kanalının sıfırda bırakıldığı yeri gösteriyor.


Artık pozlama hesaplaması yalnızca şeffaf olmayan kısımları dikkate alabiliyor. Sürüş görünümlerindeki ve pist kenarı kameralarındaki pozlama çok daha kullanışlı ve kararlı, artık bir sorun değil ve etrafta dolaşırken pozlama değişikliklerinden çoğunlukla habersizsiniz. Daha karanlık yerlere girip çıkarken pozlama ayarlamaları uygun ve yararlı görünüyor.



Bundan sonra devam eden çalışmalar şunları içeriyordu: 
 Gölgeler: yararlı bir optimizasyon ve doğrulukta küçük bir iyileştirme 
VR: artık son işleme mevcut ve son görüntü 32 bit 
VR olarak gönderildi: Vive Pro 2 ve kare olmayan piksellere sahip diğer tüm başlıklar için düzeltme Arayüz: bazı arayüz öğelerini gri tonlamalı olarak göstermek için gölgelendiriciler 
Genel sürüm: ilk kez derlenmiş genel sürüm exe 
Parça düzenleyici: bazı küçük kullanılabilirlik iyileştirmeleri 

 Hala yapılacaklar: Açılır farlar ve gidona monte edilmiş farlar için destek
 - bunlar şu anda algılanmıyor ve ışın oluşturmuyor Daha küçük farların daha parlak çizilmesine izin vermek için far analizi 
- şu anda yoğunluk sabittir, bu nedenle büyük bir far daha parlak görünür Gerçek bir genel sürüm oluşturmaya doğru daha fazla adım atın - şu anda exe çalışıyor ancak yalnızca parça seçim ekranına kadar gidebiliyor 
Bir miktar ayarlanabilir hava durumu, örneğin kapalı gökyüzü
 - bu sürüm için bulutları desteklemiyor ancak bazı seçenekler mümkün 

 Ne zaman yayınlanacak? 

 Hala söyleyemeyiz. Listelerimizde birkaç şey var ve sürekli yeni şeyler çıkıyor, bu nedenle bir tahminde bulunmak mümkün değil.

 

Bir önceki güncelleme haberlerini görmek için aşağıdaki bağlantılara tıklayabilirsiniz.
- LFS Geliştiricileri

Blackwood ( Ağustos 2018 )
Rockingham ( Eylül 2018 ) 
Aston ( Ekim 2018 )
Autocross ( Aralık 2018 ) 
Westhill ( Ocak 2019 )
Kyoto ( Nisan 2019 )
Aydınlatma , Araştırması ( Temmuz 2019 )
South City ( Aralık 2019 )
South City Part 2 ( Mart 2020 )
South City Part 3 ( Haziran 2020 )
South City Part 4 ( Eylül 2020 )
South City Part 5 ( Aralık 2020 )
South City Part 6 ( Mayıs 2021 )
South City Part 7 ( Ağustos 2022 )
Kyoto Ring ( Aralık 2024 )

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Comments

İletişim Formu