Advertisement

Facebook

LFS - Grafik İlerleme Raporu: Mart Ayı

Merhaba Yarışçılar,

Umarız bu alışılmadık zamanlarda iyi tutuyorsunuz. Kilitlenmeler nedeniyle LFS çevrimiçi etkinliği normalden daha yüksek oldu, bu yüzden umarım çoğunuz iyi bir yarış bulabilirsin!

Bu ay tam bir ilerleme raporu yapmak istemiyoruz, ancak size bu yıl devam eden birkaç şey söyleyebilirim. Eric, South City üzerinde çalışmaya devam ediyor. Onlara daha detaylı üç boyutlu bir yapı kazandırmak için birçok binayı güncelliyor. İlerleme iyi ama hala delikler ve bitmemiş nesneler var. Bu ilerleme raporu için, başka bir büyük ekran görüntüsü turunu temizlemek için durmak yerine odaklanmak istiyordu.

Benim yanımda ana haber LFS'nin Direct3D 11'i kullanmak için dönüştürülmüş olması. Birçok geliştirici bir noktada bu süreçten geçmek zorunda kaldı ve biz daha fazlasıyız. Oldukça uzun ve titiz bir süreçtir çünkü birkaç D3D9 işlevini yeni bir D3D11 stiline yeniden adlandırmak kadar basit değildir. Güncellemenin bazı bölümleri bu şekilde nispeten kolaydı, ancak diğer kod alanlarının tamamen farklı bir şekilde yapılması gerekiyordu.

Tüm grafik aksaklıkları çözüldükten sonra kare hızı D3D9 versiyonundan belirgin şekilde yüksekti. Bunun neden olduğunu tam olarak bilmiyorum ama D3D11'in temiz çalışması için düzgün bir yeniden yapılanma yapmak için zaman ayırdım. Henüz LFS'de görsel bir değişiklik olmamasına rağmen, D3D11'de çeşitli başka olasılıklar vardır. Örneğin, işleri yavaşlatmadan grafik kartından bilgi isteyebilirsiniz. Parlaklığı (göz adaptasyonu / otomatik pozlama) ayarlamak için mevcut görüntü hakkında bazı verileri okumak için kullanılabilir. Önceden oluşturulmuş yankı haritalarına güvenmek yerine arabanızın konumuna bağlı olarak yankılanmayı daha doğru bir şekilde oluşturmak için canlı bir 'sesli render' denemek istiyorum. Bu değişiklik, bazı eski grafik kartlarının artık desteklenmeyeceği anlamına gelir. Şu anda LFS hala D3D9'u kullanmak için derlenebilir, ancak özellikle D3D11'in sunduğu olanakları kullanmaya başladığımızda iki versiyonu korumak zor olacaktır. Şimdilik D3D10 özellik seviyesini kullanıyorum, yani D3D10 grafik kartlarında çalışıyor. Bu konuda bir garanti yok ama şimdilik hedefliyorum. Bazı kişilerin bir D3D10 (veya üstü) grafik kartı olmadığını biliyorum ve bu durumda LFS'nin bilgisayarlarında çalışacağını düşünmüyorum. Ama bence bu oldukça nadir, bu yüzden D3D9 ekran kartları için destek verme zamanı gelmiş gibi görünüyor. Direct3D 10 desteğinin ne zaman yaygın hale geldiğinden tam olarak emin değilim ancak 2007'den beri piyasada ve Direct3D 11 grafik kartları 2009'da piyasaya sürüldü.Steam Anketi çoğu oyuncunun bir D3D11 veya D3D12 GPU'su vardır ve yüzde birkaçının D3D10 GPU'su vardır.

Tüm bu teknik şeylerin dışında bir görsel güncelleme yaptım. Tek tek ağaç nesneleri rüzgarla hareket edebilir. Sadece eski otomatik olarak üretilen ağaçlar (iyileştirilmiş olan) değil, diğer tüm bireysel ağaçlar ve çalılar da. Oldukça süptil bir etki ama mekanın biraz daha canlı görünmesini sağlıyor

Direct3D 11'de LFS ile South City'deki bazı güncellenmiş alanları gösteren birkaç resim eklenmiştir.


Yorum Gönder

0 Yorumlar

Comments

İletişim Formu